راز فیلم برداری بدون لرزش شگفت انگیز پیکسل 2

بین مطالب وب سایت جستجو کنید

پاتوق گیمر ها و دنبال کنندگان اخبار گیمینگ و تکنولوژی

T.me/zoomtech_official


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
T.me/zoomtech_official
Mahdi Bahramian
22:14
پنج شنبه 25 آبان 1396

 شرکت گوگل با عرضه کردن تلفن همراه پیکسل، یکی از بهترین تجربه‌های ممکن ازنظر دوربین را به ارمغان آورد و در این میان فیلم‌برداری بدون لرزش پیکسل ۲ یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت دوربین این محصول بود که گوگل الگوریتم‌های پیش‌بینی را مسئول این دستاورد می‌داند.

 

بسیاری از ما از تلفن‌های همراه هوشمندمان برای فیلم‌برداری از رخدادهای مختلف زندگی استفاده می‌کنیم ولی در عمل همیشه فیلم‌ها به‌اندازه کافی مناسب نیستند. دلیل این امر نیز این است که در بیشتر مواقع لرزش‌های دست در زمان فیلم‌برداری، به‌صورت چند برابر در فیلم حس می‌شوند. بااین‌وجود کاربران گوگل پیکسل ۲ یکی از برترین تجربه‌ها در این زمینه را کسب کرده‌اند و فیلم‌های برداشت شده با این تلفن همراه معمولا کمترین لرزش ممکن را دارند.

 

گوگل اعلام کرده است که این کار با کمک یک ترفند هوشمندانه ممکن شده است و این پایدارسازی و در نتیجه آن فیلم‌برداری بدون لرزش گوگل پیکسل ۲ به کمک یک الگوریتم نرم‌افزاری انجام می‌شود. برای انجام این کار از یادگیری ماشینی استفاده شده است. الگوریتم‌های یادگیری ماشینی شرکت گوگل به نحوی طراحی شده‌اند که می‌توانند پیش‌بینی کنند که تلفن همراه فرد در هنگام فیلم‌برداری ممکن است چه نوعی از لرزش را تجربه کند و با تکیه بر این دانش به سراغ از بین بردن اثرات این لرزش رفته و در نتیجه فیلم‌برداری بدون لرزش را برای کاربران به ارمغان بیاورند.

 

در حقیقت فیلم‌برداری بدون لرزش گوگل پیکسل ۲ ترکیبی از استفاده از ژیروسکوپ و سیستم پایدارسازی دیجیتالی تصویر است و موجب می‌شود تا ترکیبی عالی برای تصویر برداشت شده به وجود بیاید. البته این روش معایب مخصوص به خود را نیز دارد. برای مثال درصورتی‌که این پیش‌بینی به‌صورت نادرست انجام شود، شاهد از دست رفتن چند فریم در فیلم نهایی خواهیم بود و به همین دلیل نیز در برخی از موارد شاهد تصویری تار در فیلم‌برداری با پیکسل ۲ هستیم. البته این تار بودن با لرزش همراه نیست ولی عملا به خاطر لرزش دست کاربر به وجود آمده است و تنها سیستم هوشمند پیکسل ۲ نتوانسته است تا مشکل یاد شده را رفع کند.



تعداد بازدید از این مطلب: 32
بازدید : 32

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









T.me/zoomtech_official

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود